En dan is Radio Modern opeens ECHT verleden tijd.


De meeste mensen uit de regio Rotterdam kennen de naam nog wel : Radio Modern.

Ik groeide op in de jaren 70 en voor ons was Radio Modern net als het eerste winkeltje van de Free Record Shop (Broersveld 5)  een begrip in de regio. Radio Modern was zelfs dusdanig groot dat het bedrijf op een zeker moment een “eigen” platenlabel had waar LP’s op uitgebracht werden.

Radio Modern aan de Straatweg in Rotterdam Radio Modern aan de Straatweg in Rotterdam Radio Modern aan de Straatweg in Rotterdam

Winkel interieurs jaren 60 Radio Modern Pleinweg Rotterdam

Net als voor zo veel bedrijven was de regio Rotterdam op een bepaald moment niet groot genoeg meer voor de leiding van het bedrijf en besloten ze landelijk te gaan. Waar dit voor FRS het begin van een imperium betekende was dit voor andere regionale begrippen als Ter Meulen en ook Radio Modern het begin van de ondergang.

Radio Modern werd ingelijfd in het Vendex concern om onder de naam Modern Electronics verder te gaan en vervolgens later samen met Turksma op te gaan in IT’s . Alleen voor de webwinkel modern.nl bleef de naam nog in stand.

Toen de consumentenelectronica toch niet zo interessant was als Vendex dacht werd IT’s weer afgesloten met uiteindelijk onderstaand bericht als resultaat.

Eigenaar It’s vraagt surseance aan

Gepubliceerd:  25-01-2011

Mpact Retail, het moederbedrijf van elektronicawinkels It’s Electronics, Modern.nl en Prijstopper, vraagt dinsdag surseance van betaling aan. Op de website van het bedrijf is te lezen dat alle 118 winkels en webshops per direct gesloten zijn.

Het bedrijf onderzoekt de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en de webshops. Bij IMpact Retail zijn 980 mensen in dienst.

Totaal niet gerelateerd maar wel lekkere muziek : Radio Modern

6 reacties

Opgeslagen onder Algemeen

6 Reacties op “En dan is Radio Modern opeens ECHT verleden tijd.

  1. de oprichter van radio modern, was dat een van de IJsselberg, of zit dat verkeerd in mijn hoofd?

  2. Fred

    Ik kom (ook) uit Rotterdam-Zuid (Charlois) en herinner me dat ik destijds (begin 1970) op de Dorpsweg een Top 40 van Veronica ging ophalen. Voor zover ik me kan herinneren, was dat ook een filiaal van Radio Modern. Weet iemand dat?

  3. Greg

    Ik heb in de late jaren 80 nog es 1 dag moeten invallen als verkoper bij Radio Modern op pleinweg in Zuid. Ik werkte destijds bij Radio Modern in Vlaardingen. Weet iemand wie daar destijds ook alweer werkte?? Ik weet Lucien nog, daarnaast een jonge knaap en een bedrijfsleider, lange vent.

Geef een reactie

