Update : Moet ik van Vodafone nou een week extra wachten of niet ?


Ik heb een tweejarig abonnement bij Vodafone dat volgens “Mijn Vodafone” a.s. vrijdag over 4 maanden aflooopt.

“De einddatum van je huidige contract is 28 Mei 2011”

Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Je kunt je abonnement online verlengen via ‘Mijn aanbod‘. Dat kan vanaf 4 maanden voor het einde van je contract. Je kunt kiezen uit flinke kortingen op bijvoorbeeld een nieuw toestel of op de maandelijkse abonnementskosten.

Dat betekent (nu nog) dus dat ik zaterdag in aanmerking zou komen voor verlenging met een nieuw toestel.
Afgelopen week kreeg ik echter opeens onderstaande mail van Vodafone  (let vooral op de tekst tussen 2 en 5 maanden):

Vanaf 7 februari verkorten we de termijn voor het verlengen van je contract van 4 maanden naar 2 maanden voor de einddatum. Je kunt dan, vanaf 2 maanden vóór het einde van je huidige contract, verlengen bij een van onze verkooppunten.

Als je nu tussen 2 en 5 maanden voor je verlengmoment zit, bieden we je eenmalig de mogelijkheid om de eerstvolgende keer toch 4 maanden voor het einde van je contract te kunnen verlengen.

Toch 4 maanden voor einde contract verlengen?

  • Sms voor 4 februari JA naar 2000. Je krijgt binnen 72 uur een sms ter bevestiging *
  • Als je deze bevestiging hebt ontvangen, kun je vanaf 7 februari 4 maanden voor het einde van je contract verlengen

* Je betaalt eenmalig het bij jouw abonnement horende sms-tarief voor het verzenden.

Op 7 februari 2011 wijzigt de termijn voor het verlengen van je contact. Je abonnement verlengen kan dan vanaf 2 maanden vóór de einddatum van je contract.

Onder het motto “baadt het niet dan schaadt het niet heb ik toch maar de SMS gestuurd waarop ik de volgende bevestiging ontving :

Bedankt voor je aanmelding. Je aanmelding zal op 7 februari worden verwerkt. Vanaf 7 februari kun je je contract 4 maanden voor einde contract verlengen.

Volgens de huidige regeling mag ik dus al op vrijdag 28 januari een nieuw toestel uitzoeken maar volgens de nieuwe regeling (die dus op 7 februari pas ingaat) mag dat pas vanaf de ingangsdatum van die nieuwe regeling, dus een week later. Nu gaat het me niet zo zeer om die week maar ik vraag me toch echt af wie in vredesnaam verzonnen heeft dat een dergelijke wijziging op een volledig willekeurige datum als de 7e van een maand moet ingaan.

Wat dat betreft deed Hi het iets slimmer. Daar ging de wijziging per direct in maar kon je dat ook direct met een SMS eenmalig herstellen.  Niemand die extra moet wachten en in ieder geval een stuk duidelijker.

Update :

Vanmorgen heb ik ingelogd op My vodafone en zaj ik zowaar deze afbeelding staan.

Toen ik er op klikte kreeg ik echter de volgende melding en dus weet ik nog niets.



28 mei op koopavond naar de Vodafone winkel gegaan en na wat gerommel in de computer en een telefoontje met hoofdkantoor of regiomanager toch mijn Galaxy S meegekregen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Algemeen, Telefonie

Geef een reactie

