Achtergrond Hyves-Telegraaf. 1 Miljard vriendschappen, 1 Miljoen de-friendings per dag


Dutch Cowboys Di 2 november 2010 08:00, Vincent Everts

Gisteren om 7 uur nam de Telegraaf Hyves over. Er waren gisteren 500 mensen die hun account als reactie sloten en 6000 die een nieuw account aanmaakten.

Met 3 miljoen mensen die gisteren Hyves kwamen checken met 200.000.000+ miljoen pageviews is Hyves het Nederlandse Social Media powerhouse dat nog 5x zoveel kijkminuten en 3x zoveel gebruikers heeft dan Facebook. De 5 miljoen maandelijkse users leveren dit jaar €20 miljoen aan omzet op.

Een interview met Yme Bosma (Business Development) over het hoe en waarom van de Telegraaf ‘samenwerking’ en gedetailleerde cijfers over het aantal vriendschappen (1 miljard), het aantal ont-vriendingen per dag (1 miljoen). Patrick Morley COO van de TMG (waar 40 digitale titels ondervallen (waaronder Relatieplanet, Habo, Skyradio met €50 omzet) vond dat hij een redelijke prijs had betaald (schatting €50-€60M). Marc de Vries (CEO Hyves en oa oprichter Monsterboard.nl) heeft veel gerustellende woorden wat ze wel en niet gaan doen met de Telegraaf. Omdat veel mensen hier het Facebook geloof hebben en niet meer geloven dat gewone mensen een Hyves account hebben en leuk interview van twee 13 jarige die hun media consumptie beschrijven.

Achtergrond Hyves-Telegraaf. 1 Miljard vriendschappen, 1 Miljoen de-friendings per dag
Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Algemeen, Computers en internet, Privé

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s